pengar till laget (tjäna pengar till laget)

Hej,

Så.. här är den. Min första blogg. Det finns ju så jäkla många bloggar där ute, så min kommer handla om min största frustration någonsin - min sons fotbollslag. Eller, rättare sagt, hur jag ständigt blir involverad i att köpa kakor, salami, och bingolotter för att sponsra resor, fester och cuper med laget.

Så, nu tar jag tag i det - och kommer för dig som också är frustrerad förälder blogga om andra lösningar, som kanske är enklare än de jag fått stå ut med i min sons hittills 4-åriga fotbollskarriär med de andra grabbarna.

Och, många grejer har det blivit. Har du själv varit med och samlat in pengar till laget, eller har tips om hur man kan tjäna pengar till gruppen...? Kommentera gärna eller länka till din egna blogg.

Och, nu ska jag försöka skriva här åtminstone 2 gånger per vecka. Med tips, idéer och annat skoj...

/// Jonathan

Kommentarer
Postat av: Catarina Wallén

Hej,

Jag läste den här bloggen och blev uppriktigt glad! Jag är själv mamma till en sportande son och har stått på läktaren hejandes på min son i nu snart 11 år..... Visst har jag lixom bloggägaren Jonathan suckade och stönat över alla strumpor, kokosbollar, bingolotter etc som jag tvingats köpa genom åren och bygga "lager" av hemma för att det ej går att sälja vidare. Därför har jag startat verksamheten Resultatsms.se! Det är en tjänst där laget med enkelhet tjänar pengar direkt till lagkassan! Ingen startkostnad! Inga utlägg! Det man säljer är helt enkelt matchresultat efter spelade matcher. De distribueras via sms till släkt och vänner som väljer att sponsra laget genom att prenumerera på tjänsten! Alltså, en god gärning i kombination med nytta! Jag tror det här är en av lösningarna på "sockproblematiken". Kika in på www.Resultatsms.se. Ge mig gärna kommentarer och feed-back!

2008-06-13 @ 17:22:37
Postat av: Ty

Hej!

Vårt lag har alltid sålt NewBody....ganska less på att det är samma sak hela tiden. Tjatigt i längden. Speciellt när de man säljer till börjar knorra: Är det dags nu igen mm.

Efter lite letande och granskning hittade vi en ny aktör på marknaden (i alla fall för oss) Föreningsväskan, verkar bara funnits sedan 09. Är det någon som testat dem?

Vi har jämfört lite. Med min enkla matematik så är det bättre betalt med mycket mindre jobb. (Eller?)

Hos Newbody får man göra sin egen order, här skickar man in sina listor så sköter dom resten. Dom packar alla varor per säljare så vi slipper sortera upp allt senare, en kväll extra till annat. Nu har vi turen att bo i Stockholm där dom tom kör ut allt till träningen efter avslutad sälj.

Verkar ju för bra för att vara sant.

Vi ska sälja nästa vecka, vore kul om någon har kommentarer innan.

2010-12-14 @ 23:05:55
URL: http://www.foreningsvaskan.se
Postat av: Jocke

Måste bara tipsa om en riktigt bra site! freshbody.nu kolla denna innan ni bestämmer er, vi tjänade riktigt bra och det var otroligt lättsålt

2011-11-06 @ 14:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0